Tutoriale PROECONOMICA – COMPANII


AICI O SA PREZENTAM TIPUL DE COMPANII SI CUM SE FOLOSESC ACESTEA

Cultivarea Grâului
Detalii
Moară de grâu
Detalii
Brutărie
Detalii
Produse Alimentare
Detalii
Creşterea păsărilor
Detalii
Abator
Detalii
Fabrica de mezeluri
Detalii

Lemn
Detalii
Materie primă
Detalii
Piatră
Detalii

Laborator
Detalii

Intr-o companie functioneaza 2 tipuri de angajati: reali si virtuali.

Angajatii virtuali: sunt un numar limitat. La moment fiecare oras are 10 angajati virtuali. In viitor numarul lor va creste in dependenta de cite blocuri de locuit va avea orasul. De angajati virtuali are in mod special nevoie moara de griu si brutariile deoarece pentru a crea personal produse cu butonul start aveti nevoie anume de angajati virtuali. Dar tineti cont ca pentru a avea un angajat virtual trebuie sa aveti in cont minim 500 roni deoarece fiecare zi ve-ti achita cite 25 roni la stat pentru ei. Astfl ca unii nu inteleg de ce nu pot folosi un angajat virtual. Suma se extrage automat pe parcursul zilelor. Ii puteti da nume la acest angajat, il puteti instrui pentru ai mari cantitatea de producere si anume cu el puteti alege sa produceti orice cantitate dorita la moara de griu si brutarie.. Il puteti concedia dupa 24 de ore. Va rugam mult avind in vedere numarul mic de angajati virtuali sa aveti doar cite unul si sa le oferiti prioritate la mori de griu si brutarii. Restul avind posibilitate sa realizeze muncile si cu angajati virtuali.

Angajat real – este un jucator care a aplicat la oferta de munca a unei companii.Aceste oferte el le vede daca acceseaza Piata muncii. El poate in decurs de 24 de ore sa faca o munca de 8 ore care ii va lua 20 % de sanatate. Inainte de a decide sa se angajeze ar fi bine sa analizeze ofertele si seriozitatea companiei. Unele companii pun pe piata oferte cu un salariu prea mic ca sa merite sa aplici sau si mai rau pun oferta dar nu verifica daca au materie prima necesara. Astfel ca daca folosesti activeaza si primesti mesaj ca nu au fost create conditii de munca asta inseamna ca compania respective nu are materialele necesare sau nu are bani in buget. Daca are atunci vei primi imediat banii cu care ai acceptat oferta fara sa astepti. Vei putea sa aplici butonul “Activeaza” doar dupa alte 24 de ore. Recomandarea noastra pentru cei care vor sa activeze pe piata munci e sa se angajeze la jucatori cu care are o corespondenta. Prin mesaje pot fi eliminate unele neintelegeri de genul: de ce nu apesi activeaza ca sa am productie cind sau de ce nu am conditiile necesare.

Exista insa unele module de afaceri unde nu veti avea dificultati. De exemplu la laborator sau magazine sau ferma de griu dupa ce v-ati angajat si apasati activeaza primiti imediat banii daca el are bani in cont fara ca sa fie necesar sa aiba materii prime deoarece nu produceti nimic la el in companie doar ii oferiti anumite puncte sau posibilitatea de a prelucra hectarul.

Daca esti o companie inainte de a dori sa angajezi o persoana reala tine cont de urmatoarele:

1. Verifica daca ai suma respective in buget.
2. Nu pune salarii mici ( ca sa te poti orienta la business plan e pus un salariu de 25 roni sau 100 MDL) caci altfel nimeni nu va apasa activeaza.
3. Daca doresti sa faci o oferta verifica daca ai materie prima pentru minim 8 ore de lucru. In continuare mentionam ce effect are un angajat real asupra companiei si cita materie prima trebuie sa ai
Moara de griu: un angajat real iti va produce in 8 ore la inceput fara a folosi tehnologii 960 de kg de faina. Insa pentru asta trebuie sa ii pui la dispozitie minim: 1248 kg de griu, 19,20 de apa, 96 curent electric

Brutarie: un angajat real produce 960 de piini dar pentru asta trebuie sa aiba urmatoarele : 384 kg de faina, 9,6 de apa 19,2 de energie si 48 de ulei.

Ferma de crestere griu: aici un angajat real nu are nevoie de materie prima, in momentul in care a apasat butonul activeaza in companie s-a format un loc intre cei 4 de care ai nevoie sa prelucrezi hectarul in 24 de ore loc si el a primit banii.

Magazin: un angajat real nu are nevoie de materie prima, in momentul in care apasa activeaza in magazine apare un anumit numar de puncte( circa 500) Aceste puncte semnifica cite produse poate vinde acest magazin

a) Analiza pieţei
Alegând opţiunea „Analiza pieţei” şi completând câmpurile (prin selectare din listă): Ţara, Regiunea, Localitatea, Domeniu de activitate va apărea informaţia căutată, clar structurată: Compania, Localitatea, Domeniu, Produse, Detalii Companie. Deasemenea putem obţine detalii despre companii cu privire la activitatea desfăşurată. Prin efectuarea unei analize a pieţei putem vedea dacă în localitatea noastră există vreo companie care fabrică produsul pe care ne gândeam să-l creăm, sau produse similare. Adică, analiza permite depistarea concurenţilor şi evitarea situaţiei de faliment. Deasemenea, analiza poate fi efectuată pentru găsirea unor furnizori de anumite materii sau produse.

b) Creare şi gestionare
Pentru crearea unei companii trebuie doar să specifici informaţia despre: Domeniul de activitate; Subdomeniul de activitate; Tipul companiei; Produsul. Poţi crea mai multe companii ( pachetul VIP). Pentru gestionarea companiei vei avea disponibil Profilul companiei, care conţine următoarea informaţie: domeniul de activitate şi denumirea companiei, locaţia, numărul angajaţilor şi calificarea acestora, produse, materia primă, tehnologia folosită, durata lucrărilor şi raportul financiar al companiei. Cu ajutorul acestui profil poţi schimba locaţia companiei, poţi căuta noi angajaţi, poţi vizualiza angajaţii existenţi, le poţi mări calificarea sau poţi oferi un nou loc de muncă.

c) Tipuri de companii:
Companie de producere
Companie de vânzări
Companie de extragere a materialelor prime sau de creştere a producţiei agricole
Centru de afaceri
Laborator de tehnologii

d)Raportul Financiar al Companiei
conţine informaţia despre:Venituri, Cheltuieli (salarii, materie, transport), Impozit, Profit, Transfer, plasată pe categoriile: Zi, Lună, An, Total.
În categoria „Venituri” sunt plasate veniturile companiei rezultate din vinderea produselor fabricate sau din prestarea serviciilor. În categoria „Cheltuieli” sunt înregistrate care sunt cheltuielile salariale, adică câţi bani s-au cheltuit pentru achitarea salariilor angajaţilor. Tot aici sunt incluse cheltuielile pentru materia primă utilizată în procesul de producţie. Cheltuielile de transport (pentru transportarea produselor finite către consumatori, sau pentru transportarea materiei prime) sunt incluse neapărat în acest compartiment.
La categoria „Impozit” este plasată cota impozitului pe venit şi suma totală a acestuia (banii adunaţi din impozite vor fi folosiţi pentru dezvoltarea regiunilor şi a ţării). Suma impozitului pe venit se calculează : Venituri *Cota impozitului (spre ex: 100*15%=15lei, aceştia urmează a fi achitaţi la stat) Profitul se calculează după formula: Venituri – Cheltuieli – Suma impozitului pe venit.
( Ex: 100-60-15= 25lei, 25lei vor constitui profitul companiei, în cazul în care cheltuielile constituie 60 lei,iar suma impozitului pe venit 15 lei).
Raportul financiar se completează automat în corespundere cu activităţile desfăşurate. Spre exemplu, dacă se produce un anumit articol se înregistrează cheltuielile efectuate pentru aceasta ( salarii, materii prime, ş.a.), dacă produsul a fost vândut, compania va înregistra venituri, iar din aceşti doi indicatori se va calcula automat care este valoarea profitului companiei. Pentru a desfăşura o activitate rentabilă nivelul profitului trebuie să indice o valoare pozitivă, în caz contrar există riscul de faliment.

e )Activele companiei
prezintă valoarea în lei a mijloacelor companiei ce permit desfăşurarea activităţii de producţie (clădiri, utilaj). Tabelul „activele companiei” se completează în momentul construirii sau procurării activelor.

f)Angajaţii companiei
Pentru a desfăşura activitatea din cadrul companiei trebuie să angajezi un anumit număr de persoane. Ai posibilitatea să optezi între :
Angajaţi reali- care sunt participanţi ca şi tine, dar sunt în căutarea unui loc de muncă . Pentru aceasta nu trebuie decât să-ţi plasezi oferta pe piaţa muncii.
Angajaţii reali au o productivitate a muncii mai ridicată. Angajaţi virtuali- sunt angajaţi virtuali din localitatea ta, dar pe care vei fi nevoit să-i întreţii cu hrană, îmbrăcăminte, ş.a. Numărul angajaţilor virtuali depinde de dezvoltarea clădirilor din localitate.

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s